Timeshare-återförsäljning är en växande marknad. Så mycket är tydligt när man tittar på siffrorna. Återförsäljning motsvarar cirka 10% av alla timeshares som köpts år efter år i Europa och USA.
Sådan tillväxt beror delvis på välrenommerade återförsäljningsmäklare som är anslutna till branschstyrande organ, såsom RDO, TATOC och ARDA. Vid 2016: s årliga RDO-konferens tog Interval International President David Gilbert tyglarna och lade fram en presentation som lyfte fram några viktiga punkter om tillväxten på återförsäljningsmarknaden.
Timeshare Återförsäljning: 2015 Insight Study
II: s Insight Study 2015 syftade till att få en bättre förståelse för timeshare-ägare i fyra viktiga världsområden. Det fanns Europa, USA, Asien / Stillahavsområdet och Mexiko. Studien täcker sådana framträdande punkter som:
- Där köpte de sin timeshare
- Faktorer som ledde till deras köp
- Vilken typ av timeshare-produkt de äger
- Varifrån skulle de mest sannolikt köpa ytterligare timeshare-produkter och mer
Resultaten var verkligen upplysande för alla inom branschen, men särskilt för de som är involverade i återförsäljningsmarknaden. För en nischmarknad i en viss nischindustri behöver vi jobba hårt! Mycket av arbetet för timeshare återförsäljarmäklare kommer från ett behov av att höja och anpassa konsumenternas uppfattning. För dem som timeshare inte är rätt semesterprodukt är det lätt för produkten att ses som en "rip off" eller en "bluff".
Men branschen som helhet har lagt ner mycket tid och ansträngningar på att förändra detta. Det finns nu standardförfaranden, strikta riktlinjer och etiska koder och en professionell image. Allt detta har gjorts för att ge en semesterprodukt som är lika livskraftig som alla andra.
Timeshare Developers vs Timeshare Återförsäljning
Insight Study fann att anläggningsutvecklare visar den högsta andelen av att vara den primära köpkällan för timeshare-ägare. Återförsäljningsmarknaden är dock källan för mellan 4 och 9% av ägarna över hela världen. Vi vet att det kanske låter lågt! Men tänk bara på den amerikanska tidsdelningsindustrin, som är värt 9.4 miljarder dollar. Det är inte en så liten bit av pajen!
Det ser också ut som ägare gav liknande svar för de faktorer som påverkar dem när de köper timeshare. Tre av fyra världsområden rankade orten / enhetens kvalitet som sitt första övervägande. Ingen vill köpa timeshare på en illa, orättvist utväg eller i en nedslagen enhet. Faktum är att 90% av semesterfirarna rapporterar semester av högre kvalitet när enheten innehåller ett kök (Howard Nusbaum, RDO7-konferens).
Plats var också en högt rankad faktor för de flesta. Alla vill ha sin semester någonstans som passar dem, som ger dem en flykt och som stimulerar dem. Men naturligtvis är kostnaden också viktig och köpeskillingen är den tredje viktigaste faktorn för ägarna. Andra faktorer som årliga underhållsavgifter, börshandel och flexibilitet i användningen är också med.
Traditionell vs Modern
Flexibilitet är i sig en växande oro. Fler och fler ägare vill inte längre äga timeshare på traditionell fast vecka. I stället ser utväg utvecklare en boom i flytande veckor. Ägare kan använda dessa veckor när som helst under uppsatta "säsonger", med förbehåll för tillgänglighet. Andra ägare kan istället äga timeshare-poäng. Ägare kan använda dessa för semester när som helst på året, och är inte knutna till en viss utväg. I stället kan de välja från en portfölj av platser, som ofta spänner över jorden. II: s studie visade att den högsta andelen poängägare finns i Asien / Stillahavsområdet, vid 31%.
Och nu kommer vi till framtida inköp, för vem älskar inte en återkommande kund? Den högsta andelen ägare som sannolikt kan köpa mer timeshare var i Mexiko, vid 37%. Europa och Asien / Stillahavsområdet följde noga bakom, med USA-ägare som visade ett 12-intresse. Och för återförsäljningsmarknaden är nästa statistik vår stolta:
8% av de europeiska timeshare-ägarna uppgav att de skulle köpa framtida timeshare från ett återförsäljningsföretag. Den siffran hoppade till 16% i Asien / Stillahavsområdet och steg till svindlande 23% i USA. Detta visar att återförsäljningsmarknaden verkligen växer i popularitet. Detta beror på branschens höjningar, upplupen kunskap och naturligtvis de besparingar som kan göras.
Varför Köp Timeshare Återförsäljning?
Du kan köpa nästan exakt samma produkt som du skulle få från en utvägsutvecklare på återförsäljningsmarknaden. Dock, alltid gör din forskning om din valda återförsäljningsmäklare. Se till att välja en som är ansluten till branschstyrande organ som RDO, TATOC och / eller ARDA.
När du köper en timeshare-återförsäljning får du en högkvalitativ affär till en bråkdel av vad du skulle betala en utvägsutvecklare eller förvaltningsbolag. Det beror på att återförsäljningsmäklare inte har försäljnings- och marknadsföringskostnader som utvecklats. Du kan ofta hitta tidsåterförsäljningsveckor och poängen kommer till en betydande rabatt, ibland så hög som 80% av utvecklarens priser.
Självklart kommer vissa orter att införa vissa restriktioner för klubbarna, men du kommer alltid att få samma utvägsfunktioner och bekvämligheter.
Travel and Leisure Group timeshare-mäklare är den längsta återförsäljningsagenten i Europa. Vi har ett dedikerat team av mäklare tillgängliga för Hjälper dig att hitta rätt timeshare för dina behov. Om du vill ha en årlig fast eller flytande vecka, eller till och med ett poängmedlemskap med en hel portfölj som väntar på dig, kan vi hjälpa till.
Resa och fritidsgrupp: matcha människor med platser ... med glädje!