Online ryktehantering är onekligen viktigt. För varje årtionde fortsätter hela timeshare-industrin att utvecklas och utvecklas. Försäljningsprogram och programvara får nu mer sofistikering. Gemenskapen ser nu mer integration och samarbete. I sin tur strävar detta efter att främja timeshare som helhet.
En av de största förändringarna är hur ägare hittar information om orter: Internet. Internet är nu ett av de bästa reklamverktygen för vissa timeshare-resorts. På baksidan kan det vara en tagg i sidan för många andra. Vissa orter har sett sin försäljning öka på grund av enastående recensioner på webbplatser som TripAdvisor och andra. Många fler orter har dock sett att deras återkallningsgrad ökar dramatiskt. Vissa har till och med sett en minskning av antalet turer de bokar.
På grund av detta är korrekt timeshare online-ryktehantering avgörande för att vara framgångsrik i dagens digitala tidsålder. Konsumenterna är smartare, smartare och misstänksammare än någonsin tidigare. Innan de gör några större köp, letar de genast upp namnet på orten. Vissa söker till och med efter säljaren som slår till dem. Detta kan ske på mobila enheter - ofta i badrummet eller under själva turnén. Om de hittar någon form av negativitet är de oändligt mindre benägna att köpa.
Online Reputation Management är en komplicerad, snabba och utvecklande industri
Det finns många företag där ute som hävdar att de har "expertis" inom online-ryktehantering. Men ofta är det inte det enda företaget de bedriver. När timeshare-resorts anställer ett online-ryktehanteringsföretag bör de kontrollera hur många andra tjänster företaget erbjuder. Var försiktig med företag som är tidskriftsförlag, online ryktehanteringsspecialister och bär flera andra hattar. På grund av den tid och ansträngning det tar att hålla sig uppdaterad om de senaste trenderna bör företagets huvudfokus vara online-ryktehantering.
Många online-förvaltningsföretag hävdar att negativa inlägg från ägare och turnédeltagare bör ignoreras. Dessa företag säger att inlägg på nyckelorden "bedrägerier", "klagomål", "rip-off" och andra negativa bör lämnas i fred. De tror att svar kommer att skaka affischer till att sätta mer negativt innehåll på Internet. Detta är helt enkelt inte sant.
"Om du inte gör något åt det negativa, lämnar du det där, för konsumenten att se, på ett silverfat", säger rykteexpert och VD för rykte Maxx, Walter Halicki. Herr Halicki har över 20 års erfarenhet av att sälja och hantera försäljningsrum på timeshare resorts i både Kanada och Mexiko.
”Vill du inte att de ser information om hur man undviker bedrägerier och sätt att minska klagomål? Det största misstaget vi ser är att timeshare resorts inte gör någonting åt negativiteten knuten till deras namn online. När de gör detta och de låter de negativa inläggen sitta där i dagar, månader och till och med år, gör det det mycket svårare att tvinga bort den första sidan med sökmotorresultat. Ju snabbare de reagerar på inlägget, desto bättre. ”
Konsumenterna är mer försiktiga och försiktiga när de gör stora inköp
Därför söker de specifikt efter timeshare resortens namn med nyckelorden bluff, klagomål, recensioner och mer för att se om orten är ett ansedd företag. Omvänt, om de har köpt och upplever köparens ånger, letar de efter människor som har liknande erfarenheter. I sin tur tillför det bara bränsle till en brand som snabbt kan spridas ur kontroll på sökmotorresultaten för en utväg.
Det är intressant att notera att medan de flesta timeshare-resorter och reseklubbar är extremt aggressiva i den strategi som de tar för att marknadsföra sina produkter, är det sällan sett samma aggressiva attityd när det gäller att skydda hur affären ser ut online.
Den absolut bästa handlingsplanen, delar experterna på rykte Maxx för timeshare, är att ta en proaktiv och aggressiv inställning till att skydda deras image. Genom att bygga upp en buffertzon med positiv press blir det mycket svårare för negativa inlägg att bryta igenom. Om något negativt gör det genom buffertzonen blir det mycket lättare att komma runt det och tvinga bort negativiteten från förstasidan. Det är viktigt att notera att de flesta konsumenter inte tittar förbi första och andra sidan i sökmotorresultaten.